Saturday, April 14, 2012

Hati Seorang Muslim Perlu Kuat.







A short entry.


Assalamualaikum.






Kenapa hati muslim kena KUAT?


Kerana muslim ada Allah.

Kerana muslim percaya pada Allah.

Kerana muslim hanya bergantung harap pada Allah.

Dan kerana muslim sentiasa yakin pada Allah.



Dan, bila hati ada Allah,

Yakin, percaya dan bergantung kepada DIA,

PEMILIK dan PENENTU segala-galanya.



Bagaimana mungkin, sekarang ini,

Hati muslim begitu rapuh dan lemah?

Apakah yang menjadi punca di sebalik kelemahan ini?




Astaghfirullahalhazim, apa dah jadi dengan aku sekarang ni?






Ya Allah, bantu lah aku untuk menjadi kuat. Ya Allah bantu lah aku untuk menjadi tabah. Sesungguhnya hanya Engkau Penentu segala-galanya. Dan hanya Engkau lah Tuhan aku.




* Aku mendoakanmu dalam hati, dengan suara yang pelan sekali. Lalu air mata terurai tanpa kusadari.


0 Heart(s) Screaming.:

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Frame by Pixels and Ice Cream
Sponsored by Free Web Space