Friday, January 13, 2012

Cerita Sedih Aku.




Mommy, I want a kitten :(
Rindunyaaa nak bela kucingggggg!




Assalamualaikum! Hey kawan-kawan. Yes, saya rindu nak bela kucing. Rumah aku dah senyap sunyi since tahun lepas lg. Kena sacrifice bagi kucing kat orang sebab kakak ngandung T_______T


Haihhh ghinduuuu ghinduuuuu! Nampak je kucing tengah jalan, walaupun tgh drive memang aku stop kat situ jugak ( propa ni, jangan caya ). Kalau kat kedai makan, tak lama pulak aku main-main kat situ? Time tu kotor or tak, belakang cerita. Letak terus atas peha.


Pernah tu tgh jalan dengan mr.X-man, dia dok pokpekpokpek, sekali aku nampak kucing, mr.X-man entah ke mana, aku entah ke mana. Haha sian dia. Tak geram pulak dia dengan aku? Ahhh dulikkkkkk :)


Okay, cakap pasal mr.X-man ni kan, aku tibe-tibe teringat something. Dia selalu gelak bila aku bercakap. Bukan sebab aku ni ada sifat semulajadi seperti badut, tetapi disebabkan tahap confident aku ketika bercakap. Confident tu memang terbaik la, tapi yang tak baiknye, ayat-ayat yang keluar dari mulut aku.


Aku : Cuba you dengar tayar I tu. *tgh drive*

X : Haa, kenapa?

Aku : Dengar tak bunyik cik cik tu? *tayar aku bunyi*

X : Ohh, ha dengar.

Aku : You reti check tayar tak?

X : Boleh la. Reti. Nape?

Aku : I risau if tak cukup tayar. *muka confident habis*

X : Tak cukup tayar? Cukup je tu I tengok. Ada 4 tayar *muka dia sengih-sengih sbb dia tau aku salah cakap*

Aku : Ehem, silap. I mean, I takut tak cukup angin *urghhh shittttt!*

X : Hahaha.


Shit shit shit shitttttyouuuuuuu! Hebat kan? Mungkin kalau dlm penulisan, benda nampak biasa je. Tapi kalau depan2, kalau salah cakap tu, tak satu table gelak pulak? Kuanghajoooo tulsssss. Muka aku yang tadinya confident habis, terus senyum pandang bawah. Malu plus terasa diri ini lawak. Patut aku yang masuk Maharaja Lawak Mega semua tu, confirm Juara! Fuuuuu fuuuu fffuuuuuuu!


Aku pelik betul. Mana la datangnya genetic confident ketika bercakap salah tu. Aku rasa kan, sebab aku ni creative kot. Mulut nak cakap lain. Otak nak cakap lain. So sebab tu la lidah berbelit, last-last ayat pejadahhhhh tah keluar dari mulut aku. Yessss yesssss! I'm a genius! That's the right answeerrrrrrrr! I am creativeeeee. Wihooooooo.


Kitorang ada catit kesalahan masing-masing dalam hp bila orang cakap salah. Tak banyak pulak aku punya? Tapi banyak-banyak aku punya pun, cannot beat the king of typo - kawan aku, Apple. Hebat kan? Buah-buahan boleh bercakap. Dah la boleh bercakap, bercakap pun salah and typo. Coolioooo! Suami-suami aku terutamanya Afiq and Que, selalu cakap salah. Tapi Afiq hebat, dia pandai cover. Babi tonyok betul.


So ada la satu hari ni, sambil aku mengenang nasib aku yang dah macam takde ubatnya ni, aku dengar mak aku berborak dengan kakak aku kat depan tv sambil dok main-main dengan anak buah aku - Khaliq. Oh oh, by the way, he'll be 6 months on the 22nd! Besarr dahhhh. Comel comel comel. So berbalik kepada topic tadi, diorang dok pokpek kat depan tu, so here's the conversation.



Mak aku : Khaliq, nanti dah besar Khaliq belikan nenda ( yes, mak aku mmg poyo habis. Tanak nenek or jadah. Nak jugak nenda. Dia cakap nampak cool ) rumah besar ye.

* keluar iklan cartoon Alvin*

Mak aku : Haaaaaaaaa, nanti Khaliq dah besar mesti Khaliq suka tengok cite ni,

Mak aku : Cite 'Alvin and the Chipsmore'.

Aku and kakak aku : Hah?

Mak aku : Tu, cite cartoon yang menyanyi-menyanyi tu. Alvin and the Chipsmore *muka confident habissss!*

Aku and kakak aku : Chipsmore? Hahahahahahaha.


Guane la boleh keluar ayat Chipsmore tu? Ikut suka hati dia je nak tibai. Dari Chipmunks, jadi Chipsmore.


So mak aku and kakak aku pergi ke beranda pulak. Saje amek angin. So diorang pun pokpekpokpek. Aku pun join la kan, sambil aku bawak IPad ke depan, aku dah set dah nak bagi Khaliq dengar lagu Elmo. Nyehhhh. Makcik dia suka Elmo, of course la dia pun kena suka!


So Khaliq pun dengar la lagu Elmo. Yeah. He loves elmo and I'm loving it :)


Aku : Khaliq, nyanyi cepat! This is the song, la la la la, Elmo songggggggg.

Kakak aku : La la la la, la la la la, Elmo songggggggggg.

Mak aku : Eh bosan lah asek Elmo je. Cuba tukar lain, tu haaa ada satu cartoon tu.

Aku : Cartoon apa?

Mak aku : Aaaaaaa, tele.... Tele... Tele-tasbih.

Kakak aku : Tasbih? Tele-tasbih?

Aku : What the hell? Tasbih? Cite ape tu?

Mak aku : Alaaaa, yang ada color warna purple, hijau semua tu. Muka bangang-bangang sikit tu.

Kakak aku : Teletubbies?

Mak aku : Haaaaaaaa!

Aku : Tasbih? Hahahahahahaha. Ponnn bolehhhh!


Yesss yessss. Finally, aku tahu dari mana datangnya ke-creative-an aku ni. Rupanya it's from my mom! Hahahaha, cool gen mommmm. Cooooool. Coooooool. Cooool my assssssssss. Arghhhhh, tension tension. Guane aku nak hilangkan genetic berbahaya ni? Mati la aku woiiiii.


Sadis sungguh aku. Selama ni aku dok cari and fikir, apa yang buat aku begitu confident ketika bercakap salah. Sekarang semuanya sudah terjawab. It's in our blood! It's in Nofal's blood! *screams*


Aku perasan la kan, makin tua ni, makin selalu aku typo. Manjangggggggg dgn typonya. Adoiiii.


Aku : Tadi I jumpa Mr.G.

X : Then dia cakap apa?

Aku : Dia cakap 'hi kaaaaakkkkkk!'

X : You cakap apa?

Aku : 'hi bangggggggg!'

X : Oh kat mana korang terjumpa?

Aku : *muka confident gila* Kat seksyen 1.

X : ....... emm ... *muka sengih-sengih*

Aku : Ponnn bolehhhhhhhh Shikinnnnnn. Tingkat 1! I nak cakap tingkat 1! Eeeeeeeeerghhhh!

X : Haha.


Kuanghajooooooo! Eeeee, pig pig pig! Cane nak hilangkan benda ni. Uh, Shikin you have to practice! You neeeddddd to learn to think first before you speak. Or else, you'll be like this for the rest of your life, and yes, you'll be the forever alone clown T____T





-----------------




X : Sejuk gila malam ni.

Aku : Ha'a, sejukkkkk! Menggigil dah ni.

X : Tu lah, malam ni TAYAR kuat gila.

Aku : Hah? *tak sedar lg*

X : TAYAR kuat betul malam ni. Cuba you bayangkan eh, kalau bukak kipas kedai ni nombor 5, fuuuuhhh tak laju pulak TAYAR dia?

Aku : -_____________- Babi tonyok.




Main kasarrrrrrr main kasaaarrrrrrr. Sabar Sabar.
Lu ingat Lu mr.X-man, gua takut?
Siott tullsssssss.



Sedih kan cite ni? I bet you'll be crying like hell by now. So yeah, thank you for reading. And I assure you that this will ends soon. Hmphhh!





* Tayar and angin. Jauh beza tu. Macam mana la aku boleh salah cakap. Hmmm bakat terpendam ni. Hmmmmm -.-

2 Heart(s) Screaming.:

nadya said...

yesss. yang nie lawak ieeko. you make me laugh so louddd!

Ieeko. said...

@nadya

Hahaha, glad that I made you laugh! :]

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Frame by Pixels and Ice Cream
Sponsored by Free Web Space