Tuesday, October 4, 2011

Sangat TURN OFF.








Hello rakan-rakan seperjuangan! Assalamualaikum. Aku harap korang semua sihat walafiat. Aku - Alhamdulillah. Sihat sejahtera. Baru je elok dari demam panas secara tiba-tiba. ZzzZzzz.


Okay, harini aku nak cakap pasal something yang memang boleh buat aku turn off gila babik punya. BIG TIME punya turn off. Bukan lelaki makan berbunyi, bukan lelaki berkuku panjang, bukan lelaki pengotor, bukan semua tu. Walaupun sedikit sebanyak memang benda-benda tu boleh buat aku turn off, tapi ada lagi satu benda yang paling aku turn off.


Hensem mana pun laki tu, baik mana pun laki tu, kaya mana pun lelaki tu, kalau dia buat benda ni, memang hancur berkecai la harapan dia untuk try tackle aku ni. Serious tak tipu. Nak tahu apa benda yang boleh buat aku turn off tahap mega ni?



SUKA KAT AKU SEBELUM JUMPA AKU DEPAN-DEPAN.



Sumpah, benda ni memang boleh buat aku turn off gila. Maybe korang semua pelik. Asal la dalam banyak-banyak benda, benda yang paling simple ni jugak yang boleh buat aku turn off nak mampus. Aku pun tak pasti kenapa, tapi aku sedar benda ni dari dulu lagi.


Setiap kali kalau aku start rapat dengan mana-mana lelaki, sekali bila dia da cakap 'I suka you', memang byebye lah aku cakap. Tu kalau lelaki tu tak jumpa aku depan-depan lagi la. Sebab untuk aku, aku suka kalau orang tu dah jumpa aku depan-depan, selalu lepak dengan aku, then kalau dia cakap dia suka aku, baru aku boleh terima.


Aku rasa sebab utama benda ni boleh buat aku turn off sebab aku ada self-confidence yang sangat rendah. Aku takut diorang punya expectation tentang aku sangat tinggi, sampaikan kalau diorang jumpa aku buat kali pertama, diorang boleh muntah. Dan lagi satu, sebab aku rasa mereka suka aku atas dasar gambar-gambar yang mereka lihat melalui laman facebook aku ataupun yang lain.


Betul aku cakap, lelaki-lelaki yang cakap diorang suka aku sebelum diorang jumpa aku, mana ada dah aku layan. Sebab aku turn off gila kot. Aku tak boleh terima benda macam ni. Mungkin sebab dalam kepala aku dah set aku tak percaya love at the first sight, because kalau love at the first sight, itu memang hanyalah fizikal semata-mata. Sebab beauty attracts attention, kan? :)


Baru seminggu kenal kat facebook, dah suka. Macam mana tu? Nak kata aku online facebook selalu, memang tak lah kan. Sekarang ni mana ada aku dok menghadap lappy ni sangat. Blog pun aku jarang update skang ni. Huish. Serious turn off.


Pernah ada lelaki ni, hensem weiii. Tak tipu. Aku suka la tengok muka dia. Tapi aku takde pun rasa suka ke apa. Biasalah, muka hensem/lawa, sape yang tak suka tengok kan. Lelaki ni pun not bad la, bibir dia penuh dengan gula. Sweet je semua yang dia cakap. Aku pun layan la macam biasa. Niat di hati nak berkawan je.


Dua tiga minggu lepas tu, dia bagitau aku yang dia rasa dia suka kat aku. PFFHT. Lepas je dia cakap macam tu kat aku, aku rasa geli. Asal pun taktahu. Walaupun hensem gila mamat tu, tapi aku dah turn off kat dia. Dia ajak aku jumpa pun, aku takmau. Kawan aku semua suruh jumpa, tapi aku taknak. Oh kenapa la mesti susah? Kenapa la aku boleh turn off dengan benda macam ni?


Pelik pelik pelikkkkkkkkkkk. Tapi takpe, aku percaya jodoh aku ialah seseorang yang sangat dekat dengan aku. Insyaallah.


So kepada lelaki-lelaki diluar sana, kalau ada hati kat aku, please jangan terlalu jujur dan beritahu aku tentang perasaan korang tu sebab ianya tidak akan berhasil. Jumpa dulu, baru fikir pasal perasaan semua ni. Okay? :)


Iye, aku memang seorang perempuan yang complicated. Sebab tu hanya lelaki yang benar-benar tercipta untuk aku, yang hanya mampu handle aku. *Wink2.




* Lelaki berkuku panjang dan makan berbunyi sangat turn off, please.


1 Heart(s) Screaming.:

isma said...

sokong 110%...

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Frame by Pixels and Ice Cream
Sponsored by Free Web Space