Tuesday, July 21, 2009

Cerita kanak² berumur 5 tahun.












Hanan.
Captured by me :)



Saya teringatkan satu kisah.
Ketika itu saya baru sahaja pulang dari minum kopi di OldTown kopitiam Taman Permata, bersama keluarga tercinta.
Bergelak ketawa mengutuk sesama sendiri dan bergurau senda.
Sememangnya keluarga yang meriah.
Saya terpanggil untuk mencoretkan satu topik perbualan yang saya rasa amat lucu dan menggelikan hati saya.




Ibu saya Puan Shidah amat lah terkenal dengan kekecohannya semasa bercerita.
Ada sahaja cerita yang hendak disampaikan tidak kira masa dan tempat.
Sedang kami minum dan berbincang tentang rancangan masa depan kakak saya, ibu saya tiba2 ketawa dan bersemangat hendak menceritakan tentang insiden yang amat menggelikan hati ibu dan ayah saya lewat petang semalam.
Ia berkenaan dengan seorang budak kecil bernama Hanan, anak jiran saya yang baru berumur 5 tahun tapi amat petah berkata2 dan amat mengada orangnya.



Saya ringkaskan perbualan ibu saya, ayah saya dan anak kecil bernama Hanan. .



Mama : Hanan, tanggal baju cepat nak mandi sebelum ibu ambik hanan.
Cepat.


Hanan : Nanti lah mama, adik nak tengok tv, tapi adik tanggal baju semua ya mama? Adik nak kasi hilang peluh. 

( Dia sangat petah bercakap ok? Lalu dia terus menanggalkan baju dan seluar, dia terus duduk di sofa sambil memakai seluar dalamnya sahaja, menonton tv )



... Ibu saya terus ke belakang balkoni mengangkat kain jemuran.. Tiba2..


Hanan : SIAPA NAK TENGOK SNAKE???

( Ibu saya amat takutkan ULAR ya tuan2 dan puan2. Biar pun hanya lukisan ular ataupun katun, ibu tetap akan menjerit ketakutan)

Nama : Adik jangan nak mengada!! Tutup TV tu cepat!! TUTUP MAMA KATA!!!
( Ibu berkata dgn garangnya )


Hanan : cuba tengok SNAKE ni. Babah cuba tengok babah. 

( Sambil menunjukkan kemaluannya yang sedang tegak berdiri )


**Peringatan lagi sekali ya tuan2 dan puan2, Hanan berumur 5 tahun.




Babah : Ya allah adik. HA HA HA!

Hanan : Babah, kenapa dia TAK NAK LEMBUT??? KENAPA BABAH? KENAPA???

( Sambil cuba menolak kemaluannya yang keras itu ke bawah )


KENAPA dia TAK NAK TURUN BAH????????


Mama dan babah : Hahahahahaha!



* Scene kami sekeluarga di Old Town pula.


Kaklong; Haha, kenape die punya tu keras ma?

Mama; Mana tak, dah die duduk bawah air con!( Sambil ketawa terbahak² )


Ibu dan ayah saya tidak dapat memberikan jawapan buat si kecil berumur 5 tahun itu. Si anak kecil itu dengan sedaya upaya cuba untuk 'melembutkan' kemaluannya itu. Ibu hanya ketawa dan dengan cepat memaksanya ke bilik air dan mandi.


Dan semasa mandi, budak kecil itu telah memberitahu kepada ibu saya sesuatu. 



Hanan : Mama, 'anu' kawan kite kecik sangat. Kecik dari kite punya. Sebab dia gemok la mama.
( Sambil buat muke selamba )



Hahaha!
Aduhaiiiii Hanan oiiii,
Kin tak sabar nak tunggu hanan besar lah ;)



( P.s : i have 2 siblings and they are both girls too. My dad is the only gentleman in the family. I cant imagine what kind of answers to give the lil child who was so confused and smart at the same time. And if one day, I have my own son, and if he ever post me the same question, I am thinking I would be dumbfounded too. And if my son make comments about his friends' birdies, I think I would laugh my heads off. Seriously, kids can be so hilarious sometimes!! )



Haha!
:D



2 Heart(s) Screaming.:

Miss N. said...

hahahaaha :D x leh bla

xD


tergelak sampai habis entry ni ;D

Ieeko. said...

Hehehe ;PP
Ngek kan.

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Frame by Pixels and Ice Cream
Sponsored by Free Web Space