Wednesday, October 19, 2011

"Kejutan Manis".




"Atau dalam bahasa inggeris - A sweet surprise :D"





Assalamualaikum :D


Okay sebelum tu nak habaq mai kat hangpa semua. Ni cerita lama. Tapi tiba-tiba pulak teringat and nak blog pasal benda ni. Sebab aku rasa ni surprise yang paling sweet kot yang pernah aku dapat dari suami-suami aku? :)


Yes. Suami-suami aku yang buat kejutan hebat ni kat aku. Untuk korang maybe takde benda. Tapi untuk aku, benda ni memang sweet habis. Since diorang semua ni bukan jenis lelaki yang sweet bagai ni. Diorang ni jenis yang cool-chill-poyo nak mampus. Haha jk jk. Diorang jenis yang relax je. Takde nak sweet-sweet semua ni. Geli katanya :)


Suami-suami yang aku maksud kan ialah dua jejaka ini :







A'an and Afiq :)
- Lagi dua ketul tak termasuk.




*Hp berbunyi.



Aku : Hello?

Afiq : Mok! Maneeehh?

Aku : Otw balik dari office. Awat?

Afiq : Wayang jom?

Aku : Jom. Siapa lagi?

Afiq : Paan and his date.

Aku : Who?

Afiq : Ada la. Nak tak? Double date lah. You'll be my date. Amacam?

A'an : *Dari belakang menjerit : Jom la shekeeeeeengggggggg!

Aku : Haha. What time nak pergi?

Afiq : Now. What time you think can you reach WM?

Aku : Gimme 20mins.

Afiq : Okay.




So aku dengan kelam kabutnya cuba la reach WM dalam masa 20minit tu. Bajet aku ni hebat sangat la kan nak sampai cepat. Masa tu aku park kereta aku kat station LRT. So sampai-sampai je, aku dah nampak suami-suami aku tunggu aku kat situ. Then Paan blah dulu with his car, sebab kena fetch his date. ZzzZzzz. So aku dengan busuk-busuk tu, pujuk la suami aku si Afiq tu untuk benarkan aku pulang ke rumah sebentar untuk mandiiiii.


Dengan hampa, Afiq pun bagi la. Haha. Nak tanak, kete aku kan. Dah mandi semua, kitorang pergi lah Pavi. Paan and his date dah sampai. Siap beli ticket lagi. Aku ni macam blur-blur unta la kan. Cerita apa la yang mangkuk ni beli. Don't tell me cerita cintaaaa. Awkwardddddd!




Aku : Tengok cite apa?

Afiq : Entah. Paan yang beli ticket.

Aku : Bolt please? :( *Since aku nak sangat tengok cite ni.

Afiq : Bolt? Tak kot. Tengok cite lain kot.


Sampai je cinema Pavi, harus lah aku berjalan dengan pantas ke arah suami ketiga aku, iaitu Paan. Dengan harapan nak memujuk beliau untuk tengok cite Bolt tu. Oh aku suka hamster dalam cite tu. Macam nak gigit-gigit je. Haha.



Aku : Paaannggggg! Kau beli cite apa?

A'an : Ada laaa. Asal?

Aku : Shit youuuuu! Bagitau lah. Bolt eh?

A'an : Bolt? Cite cartoon tu? Taaakkk! Asal? Kau nak tengok ke? Asal tak bagitau awal-awal?

Aku : Kepala ho kau aku tak bagitau awal-awal. Dari minggu lepas aku dok merengek bagai kat korang semua nak tengok cite Bolt ni. Tahikkk. Kau beli cite apa weh?

Paan and Afiq : *Gelak* Cerita Antoo Fighter.

Aku : *Whadefaaaaaaaaak? Sambil buat muka tak faham.

Paan : Best doe cite ni. Aku tengok trailer dia. Gempak gila.

Afiq : Serious Shikin. Best gila.

Aku : Antoo amenda? Cite menda tu? Asal aku tak pernah dengar?

Afiq : Antoo Fighter tu macam cite Ghostbuster, but melayu punya version.

Aku : *Nak nangis je aku dengar masa ni*. Siapa berlakon?

A'an : Awieeeeeeeeeeeeeee! Wieeee ~

Aku : ....



Whadefakkk? Sejak bila suami-suami aku nak tengok cite melayuuu? Dah tu cite Awie berlakon pulak tu? Wei wei weiii. Ape jadi niiiiii. Aku lost. Oh nak mati rasa. Oh tolong lah siat-siat kulit aku *Drama habes.


So aku pun pasrah. Dalam otak aku menda la cite Antoo Fighter ni. Tak pernah aku dengar. Dah tu kat Pavi tu, ada pulak Hamster yang dalam cite Bolt tu. Sempena nak promote cite Bolt la kan. Mak enonnnn. Comel habesssssss. Harus lah aku pergi kat Hamster tu dan main-main bersama dia walaupun dia tidak bernyawa. F!


Suami-suami aku hanya mampu gelak sahaja tengok aku membebel-bebel depan Hamster tu.




Aku : Amenda tah nak tengok cite Antoo Fighter bagai. Asal la diorang ni tak beli je ticket cite kau, wahai Hamster?

Afiq : Kau tengok Paan. Dia dah start bebel.

A'an : Ahaha Shikin next time kan ada. Kita tengok lah Antoo Fighter ni dulu. Ha tu tu, tengok tu. Tu trailer Antoo Fighter. Awie awie!

Aku : T_______________________T

Afiq : Best doeeeeeeee. Tengok tu dia nak cari hantu.

Aku : *Hentak kepala kat dinding.



Akhirnya selepas menunggu di luar cinema, cite kitorang pun dah startttttt. Aku dengan hampa, pandang bawah, berjalan ke arah pintu wayang tu dengan lemah. Sumpah tak pernah suami-suami aku ni nak tengok cite melayu kat wayang. I mean, pernah la. Tapi cite kelakar or lawan-lawan. Macam KL Gangster semua tu la kan.


So susunan duduk kerusi haruslah Paan punya date, Paan, Afiq, Aku. Dalam wayang tu tak habis-habis Paan and Afiq dok convienced kan aku ni cerita tiptop. Best semua. Then tibe-tibe keluar lagi trailer Antoo Fighter tu kat screen besar gedabak tu. Harus lah aku membebel sorang-sorang kat situ -.-''


Dok bebel-bebel sambil Afiq gelak tengok telatah aku. Sekali keluar lah iklan Walt Disney yang penuh dengan kemeriahan itu.








Afiq : Hahh shhh shhh! Benti bebel. Dah nak start dah tu tuuuu.

Aku : *Muka biasa je* Asal tibe-tibe Walt Disney pulak ni? Amenda cite melayu macam ni?

Afiq : *Dalam hati - Apehal la minah ni tak sedar-sedar lagi?


Then dengan muka biasa aku memandang ke arah Afiq yang sedang memandang aku penuh dengan kekeliruan, aku pun berkata "Amenda?". Then Afiq cakap "Err takde menda. Tengok la satg Awie muncul".


Masa tu aku tak perasan lagi yang iklan Walt Disney tu adalah hint untuk aku. Sorry, aku memang lampi sikit. Hmph. Then masa cite tu da start. Aku nampak awan. Tapi yang peliknya, awan tu cartoon. Bukannya awan macam awan real life kita ni. Aku dah buat muka confused kat situ. Tapi still tak dapat tangkap lagi. Afiq yang dari tadi dok usha aku, pun confused. Asal la aku tak sedar lagi.


Kerana aku confused. Aku pun bersuara.



Aku : Amenda Awie berlakon cite katunnnnn niiii?

Afiq : *Tepuk kepala dia*. Aaaaa jap Shikin. Cite ni memang katun memula. Satg Awie masuk dalam dunia sebenar, baru dia cari hantu.

Aku : Heh? Amenda la cite melayu macam ni. Awie belakon cite macam ni? Peliknyaa cite niii!

Afiq : *Muka pasrah dapat isteri blur macam aku.




Sumpah tak tipu. Aku memang betul-betul blur time tu. Ni memang takde tapis-tapis. Aku jujur ni. Sumpah blur gilaaaa! Then keluar lah burung cartoon semua. Aku pun buat bodoh je la. Sebab lampi kan. Oh god T_____T. Dah tu aku dok dengar Afiq and Paan dok gelak-gelak. Aku ignore kan aje. Malas nak layan suami-suami aku tu.


Satg cite tu tunjuk petshop. Aku time tu muka dah macam "Petshop? Ada kene mengena?". Then keluarlah sekor anjing putih comel lote. Time aku aku punya kepala dah senget dah sambil buat muka macam "Eh, anjing?". Diorang semua dah usha aku dah time tu. Aku tak sedar ye.


Then tibe-tibe aku nampak corak kat badan anjing tu. Sempat lagi aku berfikir "Eh, corak dia macam .. corakk ... aaaa .. Bolt?". Then aku terus pandang diorang semua dengan muka confused + excited.


Semua
: Haaaaaaaaaaaa! Hahaha! Surpriseeeeeeeeeeee!


Aaaaaaaaaaaaa! Yessssssssssss. Itu cite BOLT! Weeeeeee! Diorang surprise akuuuuuuuu. Satu cinema tu usha kitorang yang tengah gelak sebab kebodohan aku tu. MasyaAllah. Asal la lampi sangat ni. Haha! Sweeeeetttt! Sumpah aku happy gilaaaaaa bila dapat tahu cite yang kitorang tengok ni, cite Bolt!! Weeeeeee.


Afiq : Suka la tuuuh.

Aku : Sukaaaaaaaaa. *Senyum nampak gigi.

Afiq : Kau tahu Paan, time Walt Disney punya iklan tu keluar, aku dok usha je dia. Aku ingat dia dah sedar. Tapi kau tau dia tanya aku apa? ASAL TIBE-TIBE WALT DISNEY NI?

Paan : HAHAHA!

Afiq : Bapak blur lah dia ni. Dah tu time dah terang-terang yang kita tengok cite katun memula tu. Kau tau dia boleh tanya apa pulak lepas tu? AMENDA AWIE BERLAKON CITE KATUN NIII. Hahaha blurrrr gilaaaaaaa!

Paan : Kesian aku tengok kau ni Shikingggg. Blur nak mampus *Sambil usap-usap kepala aku.

Aku : *Pasrah.


See, I told you guys already. surprise ni simple je. Korang mesti tak amek port sangat dengan entry ni. Tapi untuk aku, ini sweet tahap mega :) Sebab korang tak kenal suami-suami aku semua ni macam mana. Aku dah lama 'kawen' dengan diorang ni. So aku tahu la macam mana jarangnya diorang ni nak buat surprise untuk isteri diorang yang ayu lagi sopan ni. Awwww.








Setiap kali aku nampak apa-apa benda yang berkaitan dengan Bolt, mesti aku tersenyum.
Sebab buat aku terkenang akan beberapa perkara.



  1. Ke-blur-an aku.
  2. Betapa comelnya Hamster dalam cerita tu.
  3. Bolt pun comel.
  4. Tapi among all of them, yang paling comel sekali mestilah suami-suami aku :)




I love you two so much bestfriendsssssss!
Thank you :)






* Actually ada je lagi surprises dari diorang semua, tapi tibe-tibe teringat yang ni pulakk :)

2 Heart(s) Screaming.:

paai said...

best kan da org wt suprise mcm gitu even certain org akn ckp, ala bnda remeh je kottt.tp xdorg x rsa mcm mna kita rsa..betapa bestnya..hahahaha

Cik Pieka said...

i dapat rase ke-sweet-tan suami2 u. hahah :D

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header Frame by Pixels and Ice Cream
Sponsored by Free Web Space